Voorbereidingen expositie vliegveld Hoogeveen gestart!

Gepubliceerd op: 15 oktober 2024 09:21

Op donderdag 10 oktober zijn de voorbereidingen voor de nieuwe expositie op het vliegveld Hoogeveen begonnen. Een belangrijk onderdeel van de expositie is de bijdrage van de Regionale Modelvliegvereniging Phoenix uit Hoogeveen.

Enthousiaste leden van de vereniging hebben de hele dag gewerkt aan het ophangen van ongeveer 20 gedetailleerde modelvliegtuigen aan het plafond van de expositieruimte. Deze schaalmodellen, variërende van historische toestellen tot moderne ontwerpen, geven een uniek beeld van de luchtvaart.

De modelvliegtuigen zijn zorgvuldig geselecteerd en geplaatst om een ​​dynamisch beeld te creëren dat de bezoekers meevoert door verschillende periodes van de luchtvaartgeschiedenis. Dit project vraagt ​​om nauwkeurige planning en teamwerk, en dankzij de inzet van de leden van Phoenix is ​​de eerste fase van de tentoonstelling succesvol afgerond.

Met deze bijzondere toevoeging wordt de expositie op het vliegveld Hoogeveen niet alleen een eerbetoon aan de luchtvaart, maar ook een platform voor modelvliegenthousiastelingen om hun passie en vakmanschap te tonen. De officiële opening van de expositie volgt binnenkort en we hopen vele geïnteresseerden te mogen verwelkomen.

Foto: Jan Pol

Dit najaar staat de Bibliotheek Hoogeveen helemaal in het teken van ‘Vliegen’.

Ontdek wat je allemaal kan...