Halloweenworkshop 'Liegen voor Beginners'

Gepubliceerd op: 21 oktober 2024 13:36

Op 31 oktober organiseren we een unieke Halloweenavond voor jongeren: ‘De Nachtburgers: Trick or Truth’. Op deze spannende avond worden deelnemers uitgedaagd om na te denken over nepnieuws en de dunne lijn tussen feit en fictie.

Programma vol spanning en leermomenten

Het evenement biedt een gevarieerd programma met interactieve workshops en uitdagende spellen. Zo leren jongeren tijdens de professionele workshop ‘Liegen voor Beginners’ hoe je een overtuigende leugen vertelt en wanneer een verhaal de werkelijkheid verdraait.

Daarnaast kunnen bezoekers hun kritisch denkvermogen testen met twee spannende spellen: Bad News, waarin ze in de rol van nepnieuwsmaker stappen, en Human or Not, waar ze moeten bepalen wie echt is en wie niet. Het programma wordt verder aangevuld met De Waardenzegger, een installatie die jongeren confronteert met hun digitale keuzes en online gedrag.

Praktische informatie

Het evenement vindt plaats op donderdag 31 oktober van 19.30 tot 22.00 uur in de Bibliotheek Hoogeveen aan de Willemskade 27. De toegang is gratis en aanmelden is niet nodig.

Over De Nachtburgers

De Nachtburgers is een reeks avonden waarbij jongeren na sluitingstijd de sleutel van de Bibliotheek krijgen. Samen met de Bibliotheek toveren zij de huiskamer om tot een plek van ontmoeting en educatie. Met workshops en spellen dagen zij elkaar binnen een zelfgekozen thema uit om op een leuke manier te leren en zichzelf te ontwikkelen.

Eerdere edities hadden thema’s zoals Vuurverhalen (over écht luisteren) en De Bieb, Bytes en de AI-Bullshit Bingo (over kunstmatige intelligentie). Dit keer staat de avond in het teken van nepnieuws en digitale dilemma’s.